2012. január 19., csütörtök

Pattanások? NEM köszi:)

Összeteszem a két kezem, letérdelek és imádkozok, hogy nem problémás a bőröm, nem jönnek ki nap, mint nap újabb pattanások az arcomra, hátamra, mellkasomra...stb. Nem tudom Ti, hogy vagytok vele, de ezt én isteni áldásnak tekintem, mivel nem tudnék úgy élni, hogy attól rettegjek, hogy most nem léphetek ki az utcára alapozó/smink nélkül, mert kellemetlennek érzem a külsőm stb (biztos tudnék valahogy, ez tény, de nehezen szoknám meg:$)
Olykor-olykor azért nekem is előjön 1-2 nem kívánt szörnyeteg és ez ellen pánik szerűen tenni akarok. Ha rajtam múlna lekaparnám az arcbőröm és arctranszplantációs műtétnek vetném alá magam egy szebb, gyönyörűbb arcbőrért. Túlzásnak tűnik, ugye?:D



Ma már/most már megtanultam kezelni a helyzetet és próbálom a legegészségesebb módon eltüntetni a pattanásokat.



Sokáig azt gondoltam, hogy nekem meg kell vennem mindenféle drága csodaszert, mely leszárítja a pattanásokat, elmulasztja 1 éjszaka alatt...sajnos/nem sajnos rá kellett jönnöm arra, hogy ez nem feltétlenül ésszerű, reális hozzáállás, és S.O.S segítségért fohászkodtam az internethez..elég sok, számomra megdöbbentő és abszurd dologgal kerültem szemben és inkább a legkézenfekvőbb és leghatásosabbnak ígérkezőket raktam egy képzeletbeli listára melyet úgy véltem megér egy próbát.
Felállítottam egy keresett listát és a végén leírom a hatásukat is sorban, hogy melyik a legjobb, melyik vált be a legjobban. Nem feltétlenül csak és kizárólag házi alapanyagú, háztartásban megtalálható szerekről lesz szó, hanem egyéb kozmetikumokról is.

1: Fogkrém



Szerintem ezt mindenki tudja, hisz nincs olyan szépségápolással, bőrápolással ellátott internet felület ahol ne zengnék be a fogkrém jótékony hatását a pattanások ellen. Gyulladáscsökkentő, szárító hatása van, mely akár valóban 1 éjszaka alatt segíthet a pattanások látványát csökkenteni.

2: Fokhagyma



 Elég ijesztően hatott az idegrendszeremre, bár én meglehetősen szeretem a fokhagyma illatát.:)
A kettévágott hagymát a pattanásra kell helyezni, egy kicsit rajta hagyni, majd körkörös mozdulatokkal "belemasszírozni". Nagyon szépen leszárítja és rendszeres használat mellett pár nap alatt eltűnik a csúfságunk..:D Érdemes ezt a műveletet este végezni, tudjátok miért és reggel bő vízzel lemosni, szappannal, arctisztítóval, biztos ami biztos.
3: Kamilla



Ezt még a nagyim mondta nekem még az első kamaszkori, serdülős pattanásomkor, hogy a kamilla jótékony hatását papírra vetni nem lehetne annyi van és, hogy jó szolgálatot tesz a csúnya pattik ellen. Meleg vizes borogatást javasolt, bele kamillavirág és tiszta vattapamaccsal "ecsetelni" az arcbőrt.

4:  Szemcsepp



Személyes kedvenc, egyfajta ments várként is funkcionál. Este bekenem vagy egy órával megjelenés előtt a pattanást és csökkenti a pirosságot és a duzzanatot. Én élesben, este próbáltam ki először, egy kicsit raktam rá és reggelre már leszáradt, abszolút "szép" látvány fogadott. Term. látszódott még, hogy itt volt "régen" egy kis rusnyaság, de nem volt annyira szembetűnő. :)

5: Teafaolaj



Ezt még azt hiszem a tv-ben hallottam és muszáj volt beszereznem egy ilyen kivonatot tartalmazó "valamit". Másnap a kezeim közé került egy Oriflame katalógus és szemet szúrt a teafás szerük. Nagyon szeretem, sokáig elég és hosszútávú használat mellett, vattapamacsra csepegtetve tényleg hatásos.

6: Jégkocka



Egy buli előtt észreveszed, hogy kezd kibújni egy szörnyeteg az arcodon, kapj elő egy kis jeget és kevés ideig tartsd rajta, ez megakadályozza, hogy tovább "fejlődjön" a pattanás. Csökkenti a pirosságot és a nagyságot.

7: Citrom/ecet



Barátnőm kifejezett kérésére kerül bele ez a pont. Ő esküszik erre a 2 háztartásban biztos megtalálható szerre. Vattapamacsra önt egy kis ecetet/citromlevet, pár percig hagyja rajta és ezt naponta többször is megismétli. 2 nap alatt nyoma sincs pattanásnak. Mostanában a problémás bőrére egy speciálisan(házilag) elkészített ecetes tonikot használ ami szintén bevált neki.

8: Aszpirin maszk

Suzie írt erről még régebben egy nagyon jó kis posztot, van, hogy én is segítségül hívom az Aszpirint, mikor már nagyon vészes a helyzet, de rendszeresen sosem használom. Olvassátok el a cikket, érdemes.:)

Jó tudni!

Rengeteg kiváltó okot ismerünk manapság és én úgy vélem jobb megelőzni ezeknek a kialakulását, mint sem, hogy kezeljük mindenféle szerrel..stb
Fontos tudni, hogy rengeteg olyan élelmiszer, nasi és egyéb kiválhatja a pattanások sokaságát, ilyenek a zsíros ételek, az olajos magvak. Ezek szerint, hát táplálkozzunk egészségesen, fogyasszunk sok folyadékot, együnk sok gyümit, zöldséget.:)



Fontos még, hogy kellően ápoljuk, tisztítsuk arcbőrünket. Hidratáljuk, tápláljuk és védjük.
Megemlíteni fontos, hogy a túlzott, gyakori tisztítás az ellenkezőjét válthatja ki, mivel minden szennyeződést, faggyút eltávolít a bőrröl még azt is ami még egészséges mennyiség lenne és "szükséges".



A pattanások kinyomására keressünk fel szakembert, mert könnyen begyulladhat a nem szakszerűen kinyomott, megbirizgált pattanás.


Legeslegjobb módszernek bizonyult:
-szemcsepp
-teafaolaj
-fogkrém
-aszpirin maszk

Ti milyen módszerre esküsztök? Van bevált praktikátok a pattanások ellen?:)

Puszi: Nikó

6 megjegyzés:

  1. Az Oriflame-es teafaolaj tényleg jó ! :))

    VálaszTörlés
  2. Hasznos poszt,teafaolaj tényleg nagyon hatékony.:)Az én kis csodaszerem ő : http://nature.verateam.com/images/gelly.jpg
    Nem régóta használom,úgy kb két hónapja,de nagyon jól helyre hozta a bőröm.:)Még a pattanások után maradt kisebb hegeket is elhalványította,nélküle létezni se tudnék.:D

    VálaszTörlés
  3. @Victoria: Jújj ezt tuti kipróbálom...nagyon szeretem az FLP-s cuccokat..:D aloe vera meg köztudott, hogy jó..:D juppí.:)köszi a tippet..:$

    VálaszTörlés
  4. Nekem is van egy jó ötletem. Este egy tonikkal letisztítom az arcomat, majd vastag rétegben (mert úgy lepotyog) rárakok hintőport az arcomra :) Pár nap /hét leszárítja a pattanásokat :) Ja, és ezt egész este rajta kell hagyni :))

    VálaszTörlés
  5. Még jó, hogy apa használ szemcseppet :D de szerencsére nekem se patis a bőröm :)

    VálaszTörlés