2013. február 24., vasárnap

Szépség nap - Part1 / Ricinusolajos hajpakolás ahogy én csinálom

Minden héten legalább egyszer tartok egy kis relaxálós szépség napot. Ilyenkor csak magamra koncentrálok, próbálok mindent kizárni magam körül. Arcpakolások, hajpakolások, szépítkezések tömkelege. Ebben a sorozatban azt mutatom meg Nektek, hogy nálam hogyan is néz ki egy ilyen nap ami általában vasárnapra szokott esni, hisz ilyenkor van a legtöbb időm.

Ma hajazunk egy kicsit. Minden vasárnap egy kis morzsával fedem fel magam, a következő heti bejegyzésben a hajam formázásáról fogok nektek beszámolni mesterfokon. :D

Heti 2x hajat mosok, az egyik hajmosás után ami szerdán van csak egy enyhe pakolást rakok fel, vagy nem kiöblítendőt vagy csak 10-15 perce olyat amit ki kell. A 2. hajmosásnál már mélyebbre kell hatolniuk azoknak a jótékony összetevőknek, hiszen a héten elég sok mindenen ment keresztül a hajam. Mint a Pantene reklámban, hétfőn egyenes, szerdán hullámos :)

Sokan rajongták körbe a ricinusolajat mint hajnövesztő szérum. Párszor én is használtam, de a procedúra amit maga körül igényelt elvette a kedvem. Sokszor az a 4-5 óra amit rajta kell hagyni a hajon nagyon soknak tűnik és fárasztó is. Volt, hogy éjszakára raktam fel, de nem jött be. Nem tudtam a turbántól aludni ami a fejemen volt, a párnám és kb mindenem tiszta olaj lett hiába raktam törölközőt mindenhova, szétrugdostam az éjszaka folyamán.

Kifejlesztettem egy taktikát, ami azt jelenti, hogy reggel korán (értsd: vasárnap délelőtt 11) felkenem és olyan délután 3-4 órakor meg szépen lemosom, ha le tudom, mivel borzalmas kimosni. Én 2-3x is átmosom, samponozom, öblítem, csak hogy véletlenül se maradjon olajos és ezáltal szárítás után zsíros hatású a hajam.

Van aki magában használja ezt az olajat, sokan tojássárgával és egyéb házi alapanyagokkal. Én a saját jól bevált hajpakolásommal keverem össze az előre felmelegített olajat. Nem kell belőle sok, vagyis én nem használok belőle olyan sokat, kb fél dl, vagy még annyi se. Ezt elkeverem annyi hajpakolással amit általában szoktam a hajamra tenni, talán egy kicsivel többet még, hadd csucsogjon a cuccban a sörényem.

Kevés olaj egy kis tálban, legyen ez üveg vagy bármi csak ne műanyag, arról utálom lemosni, mindig olyan 'izés' marad :D

Ez után beleraktam a jól bevált hajpakolásomat, ez esetben a Kallos placentás pakolását. 


Ezután ezeket összekeverem és mehet is a hajra.Azért jó előre elkészített hajpakolással keverni az olajat szerintem, mert sokkal jobban kezelhető így. Csak az olaj nagyon ragacsos, szépen és nem idegbetegen szinte lehetetlen felkenni, tojással is nehézkes, ezzel meg azért egy kicsi 'siklik'. Először a tövekbe jól belemasszírozom utána a végekre, végül pedig folpakkal betekerem az egész fejem, hogy melegen tartsa valami. Erre még egy sapkát is ráhúzok, biztos ami biztos. A törölközővel már a tököm tele van, mindig lecsúszok, lebukik...ezzel meg szépen tartja az egész hajat a sapka+folpak tutibiztos páros. A hatóidő alatt meg lehet itthon tevékenykedni, mosni-főzni-takarítani..asszonykodni. 

4-5 óra elteltével pedig lemossuk langyos samponos vízzel, ahányszor csak szükséges. Utána én még nem kiöblítendő pakolást is szoktam rárakni mert a samponom picit szárít és hogy ne rakoncátlankodjon a hajam az elkövetkezendő napokban és ne gubancolódjon össze muszáj még ez is.

Így télen én mindig megszárítom, nincs is más lehetőségem, nyáron hagyom a levegőn száradni. Ezek után pedig jön a következő rész amit szintén megosztok majd veletek, a formázás.



Mit gondoltok, szeretnétek minden vasárnap egy ilyen posztot, mely leírja én hogyan ápolom a bőröm, hajam, körmöm és egyéb praktikákat melyeket megosztok veletek?



1 megjegyzés:

  1. asszonykodni :D ez jó. én is mostanság így csinálom egyébként, hajpakolással :)
    jöhetnek az ilyen posztok még!

    VálaszTörlés