2014. szeptember 21., vasárnap

A tökéletes zabpelyhes-csokis keksz :)

Nem vagyok egy ilyen száraz, kekszes típus. Az itthoniak sem szeretik ezeket a sütiket, inkább az ilyen kelt tésztákat, réteseket, pitéket. Eddig kb 3x csináltam különféle kekszes sütiket, de egyik sem nyerte el a tetszésüket, és őszintén szólva az enyémet sem. Egyszerűen annyira szárazak és íztelenek voltak, hogy még egyszer egyiket sem csináltam meg. Aztán kb 1 hónapja realizáltam, hogy rengeteg-rengeteg zabpehely van itthon, és gondoltam valamire hasznosítom azt a sokat. Eszembe jutott, hogy mért ne próbálkozhatnék meg újra egy ilyesfajta kekszes dologgal, csak most a tökéletes recepttel.

Kis trillió ilyesfajta recept van a neten, és akkor az ember döntse el, hogy melyik jó melyik nem. Mivel nem vagyunk egyformák lehet, hogy az amit más süt és odaírja, hogy nagyon finom és omlós, az nekem nem lesz elég jó. Aztán ráböktem egyre, mondom lesz ami lesz. Pontosan nem is tudom honnan jött a recept, talán kettőt gyúrtam én össze a kis fejemben. Tudom, hogy pár dolgot változtattam rajta, a mi szájízünkhöz igazítottam.

Mint fentebb írtam ez csokis-zabpelyhes. Én sima finomlisztből csináltam, de lehet a zabpelyhet ledarálva használni liszt gyanánt és akkor diétásabb lesz. A recept így néz ki:

12,5 dkg puha vaj
12,5 dkg cukor
12,5 dkg zabpehely
15 dkg liszt
1 tojás
fél csomag sütőpor
1 vaníliás cukor
kicsi vaníliás aroma vagy rum aroma
15-20 dkg csoki (én tejcsokit használtam, de bármilyen jó)


 

Volt, hogy raktam még a tetejére 1-1 kocka csokit, amit még melegen ráraktam és szépen elolvadt, de nutellát is lehet rákenni :)) nyamnyam

 
A vajat a cukrokat habosra kevertem, én előtte a vajat kicsit megmelegítettem mikróban, épp, hogy ne folyjon, de már puha legyen, és elektromos habverővel összedolgoztam. Ezután hozzáraktam a tojást és a kb 1 teáskanál aromát. A lisztet összekeverem a sütőporral és a zabpehellyel, amit ezek után hozzákeverek apránként a cukros, vajas masszához. Elég sűrű állagot kapunk, én ezt is a mixerrel dolgoztam össze, bár nagyon nehézkesen vitte, de még így is jobb, mint ha kézzel, fakanállal keverné az ember. Ezután az apróra vágott csokidarabokat beleöntöm, ezt már célszerűbb inkább fakanállal összekeverni. Ha összeállt a massza akkor sütőpapírral kibélelt tepsibe belenyomkodjuk. Mivel ragad kis türelem kell hozzá, hogy szép egyenletesek legyenek, és ugye mivel nekem nincs türelmem ezért nem is lettek egyformák, bár szerintem nem is ez a cél, csak, hogy finom legyen ;)

180 fokon sütöttem olyan 10 percig. Ahogy elkezd a széle barnulni akkor már jó, de folyamatosan kell figyelni, nehogy odaégjen, mert akkor nem éppen a legjobb. 

Az elején még mikor meleg enyhén puha, és egyre jobban keményedik meg. Ami még jó ebben a sütiben, hogy akár több napig is eláll egy légmentes kis dobozkában, és nagyon jó reggelire, vagy uzsira, ellehet diétásan is készíteni, úgyhogy mi nagyon megszerettük. Ez az adag egyébként 4-5 emberre elég, mert nagyon laktató, én egy nagyobbat alig tudok megenni, pedig én aztán tudok enni :D



Remélem tetszett a recept, ha gondoljátok, és megcsináljátok küldjétek el nekem valamilyen úton-módon. E-mailben, Facebook-on, vagy instagram-on taggeljetek be :)





2 megjegyzés: